Kvalitní proces a jeho zlepšování je velkým předpokladem, že se nám bude dařit neustále rozvíjet akce pro veřejnost ve smyslu kvality umělecké produkce, přinášení nových impulzů a rozvoje publika. Nelze předpokládat, že se podaří celý proces změnit naráz, ale je dobré si připomínat, že i v oblasti produkování akcí pro veřejnost je prostor pro další rozvíjení a obměňování obsahu, zvyšování úrovně produkčního a technického zajištění a hledání nových podob a formátů.
Jak je to u nás na obvodě? Současný stav má od dobré praxe dost daleko: teprve po diskusích v zastupitelstvu jsme se dostali k tomu, že zastupitelé mohou nahlédnout do rozpočtů jednotlivých akcí. Ovšem až potom, co je objednána. Strategie akcí neexistuje, příslušná komise (Komise pro kulturu, sport a investiční příspěvky) o akcích neví nic a ani nedochází k žádnému zpětnému hodnocení akcí.
Samozřejmě nejde jen o kvalitu a koncept, ale i o peníze – každá akce znamená desetitisíce až statisíce z rozpočtu obvodu.